Головна » Статті » Мої статті

Про систему роботи вчителя початкових класів

НАКАЗ

Про систему роботи

вчителя початкових класів Е___ А.А.

 

   Е___ Алла Андріївна  працює вчителем початкових класів в нашій школі з 1999 р, а взагалі на педагогічній ниві вісімнадцятий  рік. Це її фах за освітою і покликанням. Колективність й організаторські  здібності, любов до дітей, до своєї професії і вміння співпрацювати з батьками,  висока науково- методична та практична  підготовка є міцною основою бути хорошим вчителем.

   Вона досконало володіє ефективними формами,  методами організації навчально- виховного процесу, забезпечує високу результативність, якість своєї праці (50% її другокласників  є хорошистами).

  Алла Андріївна глибоко знає дитячу психологію, вміло знаходить індивідуальний підхід до кожної дитини. Добре продумані зміст, цілі  й завдання кожного уроку з урахуванням особливостей не тільки окремих груп учнів класу, а й сильніших та слабших школярів, забезпечує високу ефективність, насиченість уроку, ґрунтовність,  міцність оволодіння знаннями, уміннями й навичками учнів. У своїй  щоденній роботі з дітьми керується важливим морально – етичними принципами: люби дитину, знай, поважай її, вір у неї.

   На всіх уроках читання велику увагу приділяє виразності читання,  розумінню прочитаного, розвитку й удосконаленню темпу  читання, формуванню вмінь навичок роботи над  словом, текстом.  Діти  добре читають тоді, коли читають усвідомлено текст їм  зрозумілий. Після прочитання тексту вчителем, учні читають самостійно і олівцем підкреслюють незрозумілі слова. Потім всі гуртом пояснюють  значення слів,  деякі -  вчителька , а деякі значення  пояснює «довідкове бюро» ( учениця, що  дуже  гарно читає, шукає значення слів в тлумачному словнику).

   При роботі над текстом звертається увага  в такому напрямку: що повчального в цьому  творі; висловити своє ставлення до вчинку персонажу, визначити мотиви його поведінки,  уявити себе на місці дійової особи. Для характеристики дійових осіб учні знаходять емоційні уривки тексту слова і вирази.

 На початку уроку проводиться розчитка: на дошці записані прислівя і учням потрібно  їх закінчити, а саме: «Людина без Батьківщини, що соловей без …», «Земля без колосу, що  птиця без..» і ін. Слід сказати, що ці прислів’я  підібрані досить вдало,є  ніби епіграфи. Учні придумують багато слів, які  підходять за змістом  і учні вибирають найвлучніший варіант. Завдання такого типу залучають всіх учнів до активної  роботи,захоплюють їх, є хорошим  стартом уроку.

   Домашні завдання – диференційовані. Сильніші учні одержують завдання самостійно опрацьовувати новий твір, зіставивши з прочитаним на уроці, дати характеристику  дійовим особам, склавши план. Слабші – доопрацювати твір, який вивчали на уроці, навчитись  виразно читати в особах чи переказувати його.

   На уроках математики Алла Андріївна  особливу увагу приділяє формуванню вмінь розв’язування задач, яке здійснюється в процесі напруженої розумової діяльності. Правильна і вміло побудована робота над задачами передбачає не заучення прийомів розв’язування типів задач, а спрямована на організацію найбільш раціональних та ефективних підходів до розв’язування  будь – яких типів задач. Вчителька глибоко аналізує задачі, використовуючи  такі завдання: повторити задачу своїми словами близько до тексту;  назвати і пояснити дії, дати повну  відповідь, скласти аналогічну  задачу за вказаним сюжетом; до  поданої умови поставити  інше  запитання; скласти задачу за малюнком або  коротким записом. При  аналізі  задачі учні міркують, починаючи із запитанням. Для формування свідомих. Глибоких і міцних умінь розв’язування задач  учні складають усний план їх розв’язування. Алла Андріївна вважає, що  одним із основних завдань у навчанні є формування навичок самостійної роботи над задачами. Це може відноситись до всієї задачі або різних етапів її.

   Для розвитку мислення учнів Алла Андріївна  використовує різноманітні завдання творчого характеру: вправи на порівняння, зміну числових даних, сюжетів, продовження задачі, знаходження різних способів міркування. Вчителька вважає, що краще розв’язати одну задачу кількома способами,  ніж кілька однотипних задач.

   Приділяється увага усному рахунку, виконанню вправ геометричного змісту. Використовує цікаві форми перевірки домашніх завдань, що активізують  пізнавальну активність учнів: назвати  відповіді у порядку від більшого до меншого або навпаки; назвати вправу відповідь у якій більша або менша на певне число від записаного на  дошці. Практикуються  уроки – подорожі в королівство «Математики», уроки – ігри, уроки – змагання і ін.

   На уроках  рідної мови Алла Андріївна  значну увагу приділяє розвитку зв’язного  мовлення учнів. В організації їх мовленнєвої діяльності створює  такі навчальні ситуації, які спонукають до безпосередніх  висловлювань. З цією метою застосовує  сюжетно- рольові ігри. Звязні  усні та писемні розповіді спонукає  будувати за сюжетними картинками, ілюстраціями в підручнику, за  власними спостереженнями, досвідом дітей. Постійно звертає  увагу на формування вмінь поєднувати речення у тексті, дотримуватися  логіки викладу, будувати текст  з наявними в ньому складовими частинами. Спрямовує роботу на запобігання можливих помилок, а також на удосконалення дитячих  висловлювань за змістом і формою. Проводиться робота по усуненню помилок як типових, так і індивідуальних.

   При вивченні  теми «Займенник» четвертокласники склали усну розповідь про їх допомогу дома старшим, аналізували твори, працюючи  парами. На кожному уроці з цієї теми одержували  завдання з розвитку мовлення: відредагувати  текст, змінити особу, від якої   ведеться розповідь, закінчити оповідання, скласти твір- роздум з  елементами міркування, скласти розповідь, щоб мова велась від І, ІІ чи ІІ особи Всі ці завдання були спрямовані на закріплення, правильне вживання займенників у мовленні, їх  правопису.

  З метою  правильного засвоєння програмового  матеріалу з даної теми учням пропонувались диференційовані завдання:  слабші працювали з вчителькою, закріплюючи  правила, а сильніші – складали речення з поданими займенниками; твір- мініатюру, добирали загадки, прислів’я , приказки із займенниками.

   Вчителька на уроках застосовує елементи розвиваючого мислення. Діти спостерігають за мовними  явищами, самостійно роблять висновки, доводять  свої думки і лише  після цього звертаються до правил в підручнику.

   На уроках природознавства вчителька велику  роль відводить краєзнавчому матеріалу,  вихованню в учнів відповідальності за збереження природного середовища, як важливого фактора  існування людини. Охороні природи. Велика увага надається предметним урокам,  мета яких -  ознайомити з об’єктами і явищами природи на основі  дослідницьких методів, посилити роль самостійної  роботи  учнів, навчити проводити фенологічні спостереження, орієнтуватись на місцевості.

   Багато уваги Алла Андріївна приділяє  оформленню кабінету і дбає про належний естетичний  вигляд, змістовне  його наповнення. Оформлено куточки державної символіки, читача, техніки безпеки.  Експонуються кращі учнівські зошити, кращі  роботи з образотворчого мистецтва і трудового навчання.

   Алла Андріївна  систематично підвищує свою професійну майстерність та фахову кваліфікацію на курсах підвищення кваліфікації. Бере участь в роботі обласної творчої групи з реалізації диференційованого навчання. Керує роботою методобєднання  вчителів 2 класу району. Брала участь в ІІ етапі конкурсу «Вчитель року -2011».

   Виходячи з вищесказаного,

НАКАЗУЮ:

1.      Схвалити систему роботи вчителя початкових класів Е____Алли Андріївни.

2.      Вчителю Е____ А.А. поповнювати  навчально- матеріалу базу кабінету згідно вимог.

                                                        Систематично.

3.      Вчителю Е_____ А.А. узагальнити матеріали з досвіду роботи та представити в методкабінет.

                                                       До 01.06.11р.

4.      Контроль за виконанням наказу покласти на Т____ Г.С., заступника директора школи з навчальної роботи.

 

Директор школи:                                           Болотнюк Є.О.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Адмін (31.10.2012)
Переглядів: 11633 | Коментарі: 2 | Теги: наказ про систему роботи, наказ, початкові класи | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: