Головна » Статті » Мої статті

Про систему роботи вчителя історії

НАКАЗ

 

Про систему роботи

вчителя історії Ч______ О.Г.

 

Ч____ Ольга Григорівна працює в Грем’яцькій ЗОШ І-ІІІ ступенів вчителем історії з 1983 року. За цей час проявила себе висококваліфікованим педагогом, умілим організатором.

Понад 30 років свої знання та вміння передає дітям, а багатим досвідом і творчим талантом ділиться як з старшими,  так і з молодшими колегами по роботі.

Важливою рисою її майстерності є глибина знань, широкий інтелектуальний кругозір, творчий пошук найефективніших шляхів і засобів розв’язання завдань, пов’язаних із викладанням суспільних наук.

Досконале володіння досягненнями сучасної педагогічної науки, літературною мовою, методикою та психологією – запорука успіху вчителя, діяльність якого будується на ідеї розвивального, пізнавального та пошукового навчання.

Виховний рівень, творчий підхід до кожного уроку, любов до своєї професії в поєднанні з відповідальністю перед учнями, батьками допомагають Ользі Григорівні організовувати навчально-виховний процес на високому професійному рівні.

Основне завдання своєї педагогічної діяльності бачить в наданні історичної освіти кожному учневі з тим, щоб він міг використати її  для формування власної особистості. Вважає, що добитися цього можна лише з допомогою таких методичних технологій, які приводять у дію механізми саморозвитку та самоорганізації. Ольга Григорівна працює над проблемою «Місце історичного краєзнавства у викладанні історії України».

В своїй роботі використовує такі методи, форми і засоби, які забезпечують розвиток особистості, засвоєння основ  історії, спонукає учнів до пошукової діяльності, виховує любов до рідного краю, прагнення глибше пізнати його минуле.

Ольга Григорівна вважає, що глибокому засвоєнню знань сприяє спілкування з очевидцями певних подій чи явищ, тому часто на уроки історії рідного краю запрошує учасників Великої Вітчизняної війни, доручає взяти інтерв’ю у трудівників села, записати спогади очевидців спалення німцями сіл Грозова, Михайлівни, Грем’ячого в жовтні 1943 року. Краєзнавчий матеріал на повторно-узагальнюючих уроках учні використовують для порівняльного розвитку рідного краю та України з метою розкриття закономірностей та особливостей історичного процесу.

Вчитель вважає, що велику користь у засвоєнні учнями матеріалу дають історичні екскурсії. Вони допомагають створити правильне відображення минулого, безпосередньо пов’язати з конкретними історичними речами. Готуючись до екскурсій, враховує їх класифікацію – навчальну, позакласну, тематичну чи оглядову. Екскурсії в музей нумізматики та музей книги міста Острога не тільки поглиблюють знання учнів, але й сприяють кращому усвідомленню таких понять, як «палеографія» та «нумізматика». Багато учнів починають створювати власні комплекції монет, власні бібліотеки.

Велику увагу вчитель приділяє психологічній атмосфері. Кожен її урок розпочинається цікавим, неординарним вступом, що створює емоційний, інтегруючий настрій, який різними методами і засобами підтримується протягом усього уроку.

Для стимулювання ділової атмосфери на уроці вчитель використовує диференційований підхід до опитування та оцінювання знань, різного роду змагання, конкурси, пошукову роботу, уявні екскурсії.

Протягом уроку між вчителем і учнями існує взаємоповага і взаєморозуміння. Особлива увага приділяється культурі спілкування, вчитель вміло чергує моменти творчої, наполегливої праці, які вимагають значних фізичних, моральних і вольових зусиль учнів з елементами жарту, дотепу, відступу чи якогось спогаду, це дає можливість учням перепочити.

Ольга Григорівна творчо підходить до вибору типу уроку і його структури, уникає шаблону і одноманітності, вміло реалізує дидактичні принципи навчання, має досвід проведення нестандартних уроків (урок-екскурсія, урок-вікторина, урок-диспут, урок-конференція, урок-семінар та інші).

Вчитель багато уваги приділяє вмінню учнів працювати з підручником, самостійно здобувати знання. Для цього вона розробила пам’ятки «Як працювати з підручником», «Як скласти план», «Як скласти конспект» та інші.

Ольга Григорівна завжди в курсі політичних подій, що відбуваються як в нашій державі,  так і за кордоном. Цього вимагає і від своїх учнів, особливо старшокласників, вчить відстоювати власну думку щодо тих чи інших подій. Готує учнів до свідомої активної участі в суспільному житті України, усвідомлює її роль і місце в Європі та світі. Виховує в учнів особистісні риси  громадянина України, загальнолюдські духовні ціннісні орієнтації, патріотизм і взаєморозуміння між народами на основі особистісного усвідомлення досвіду історії.

На уроках історії України та всесвітньої історії використовує новітні технології, зокрема педагогічне програмне забезпечення, яке дає широку можливість для організації з картографічними базами даних, тестовою документальною джерельною базою, візуалізацією історичного процесу засобами фото – та відео документів, тестовими завданнями. Вчителька сама розробила завдання для тематичного оцінювання для профільних класів (історія України та всесвітня історія 10-11 класи).

За останні роки у підходах до викладання предметів суспільствознавчого циклу відбулися значні зміни. У першу чергу це стосується методології викладання, застосування інноваційного навчання, де глибоке засвоєння змісту уроку супроводжується не тільки слуханням, а й обговоренням, вирішенням проблеми, коли учні залучаються до аналізу – синтезу інформації, отриманої на уроці. Тому Ольга Григорівна практику своєї роботи впроваджує методи і форми інтерактивного навчання, залучаючи учнів до різноманітних форм роботи на уроці, зокрема групової та індивідуальної.

Вчитель добре володіє такими технологіями колективно-групового навчання, як: «Мікрофон», Мізковий штурм», «Навчаючи-учусь», «Ажурна пилка», технологією опрацювання дискусійних питань «Займи позицію». Поєднує традиційні та  інноваційні технології. Сумлінне ставлення до своєї праці, високий професіоналізм дають можливість досягти високих результатів у роботі, про що свідчить високий рівень знань учнів, призові місця в районних та обласних олімпіадах, турнірах, кількість вступників у вузи на спеціальності пов’язані з суспільними науками (випускники отримують високі результати з історії під час ЗНО).

Вчитель поважає особистість своїх вихованців, вірить в їх творчі можливості і спонукає до пошуків. ЇЇ учні люблять історію, є співавторами уроку і, головне, мають можливість проявити себе, показати свої здібності, талант.

Щедро діляться діти з вчителем своїми сумнівами, знахідками, творчими доробками, знаючи, що завжди знайдуть підтримку чи пораду.

Атмосфера співдружності між вчителем-школою та школярами-батьками, взаєморозуміння в різних ситуаціях і гуманні виходи з них – приклади правильного стилю відносин між вчителем-наставником та учнями-вихованцями, що також сприяє піднесенню результативності педагогічної діяльності Ольги Григорівни.

Матеріли досвіду Ч_____ О. Г. систематизовані в методичному кабінеті школи, а її творча робота «Місце історичного краєзнавства у викладанні історії України» опублікована в науково-методичному журналі вчителів суспільних предметів Рівненської області «Віхи століть» №2, 2005р.

 Ольга Григорівна проводить велику роботу по зміцненню матеріальної бази кабінету. Систематично поповнює  його фаховою та методичною літературою.

Виходячи з вищесказаного,

НАКАЗУЮ:

  1. Схвалити систему роботи вчителя історії Ч_____ О.Г.
  2. Популяризувати досвід роботи Ч_____О.Г. серед педагогів школи, району.

                                      Постійно.   Методична рада.

  1. Ч_____ О.Г. продовжити поповнення кабінету навчально – методичною літературою згідно вимог.

                                                                   Систематично, згідно плану.

  1. Направити подання на нагородження Ч______О.Г.  _____________.

                                                                          Т______Г.С.

  1. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора Т______Г.С.

 

 

 

            Директор школи:                                          Болотнюк Є.О.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Адмін (31.10.2012)
Переглядів: 3206 | Теги: система роботи вчителя, наказ, система роботи вчителя історії | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: