Головна » Статті » Мої статті

Про систему роботи вчителя фізики, інформатики

 НАКАЗ

Про систему роботи вчителя фізики,

інформатики  М____ О.Ю.

 

Згідно плану роботи школи та з метою перевірки знань, вмінь та навичок учнів з інформатики, фізики, а також у зв’язку з атестацією в школі протягом 2010-2011 навчального року вивчалась система роботи вчителя М_____ О.Ю.

М___ О.Ю. має вищу освіту, викладає фізику, інформатику, креслення.

Система роботи вчителя вивчалась шляхом епізодичного, фронтального, тематичного контролю, спостережень за роботою на уроках і в позаурочний час, вивчалась документація, проводились зрізи знань учнів, співбесіди та анкетуванням учнів, батьків та вчителів.

Олександр Юрійович досконало володіє теорією та методикою викладання предметів які читає, зокрема інноваційними методами навчання і вдало використовує це як на уроках так і на заняттях гуртка, в позакласній роботі. Постійно займається самоосвітою. Вивчає і використовує надбання сучасної методики, нові технології навчання, зокрема використання комп’ютерної техніки для підтримки вивчення основ наук. Досконало володіє комп’ютером, мультимедійною технікою. Є автором багатьох презентацій, сайту школи.

           Викладання навчальних предметів здійснюється відповідно до вимог і розвитку сучасної дидактики, педагогіки та психології.   Відвідані уроки показали, що вчитель професійно і методично грамотно, досконало володіє програмовим матеріалом, уміє дохідливо його пояснити дотримуючись науковості, добре продумує структуру уроку.

 Пояснення супроводжується прикладами на комп’ютері за допомогою заздалегідь підготовлених відповідних файлів, що дає можливість учням згодом успішно виконати свої індивідуальні завдання.

   Навчання проводиться переважно лекційно-практичним способом. Перший урок  з теми – пояснення, бесіда, елементи лекції, демонстрації. Другий урок – практичні завдання, письмова робота по індивідуальних завданнях з реалізацією побудованої програми на ПК з представленням протоколу роботи.

На уроках використовує різні форми і методи роботи , велику увагу приділяє самостійній роботі учнів. Для забезпечення диференційованому підходу до навчання, самостійно розробляє електронну наочність. Вчитель уміє організувати колективну роботу на уроці, вдало використовують можливості мультимедійної системи.  Для оперативної та об’єктивної  оцінки знань часто використовує  тестування. На уроці переважають наступні форми організації  навчальної діяльності:
  •  Робота в групах по створенню програм.
  •  Виконання індивідуальних завдань на картках.
  • Демонстрація прийомів програмування і роботи програм.
  • Вивчення чужих програм  (ідея побудови, структура, призначення елементів).
  • Пошук інформації в інтернеті.
  • Обговорення ідей побудови програм.

При цьому використовуються:

  •      Відео 
  •        Презентації.

Завдання які вирішують учні:

 Вправи по від лагодженню структурних елементів програм.
Редагування і тестування вже побудованих програм.
Пошук помилок в готових програмах.

    Вчитель працює над проблемною темою: « Використання комп’ютерної техніки для викладання загальноосвітніх дисциплін». Працює у шкільному МО вчителів природничо-математичного циклу, районному МО вчителів інформатики та фізики. Є членом журі ІІ етапу всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

    У школі обладнано кабінети інформатики і фізики. Кабінет інформатики в цілому відповідає вимогам нормативних актів і методичним рекомендаціям. В кабінеті накопичено багато дидактичного матеріалу, наборів різних варіантів контрольних та самостійних робіт, тестів переважно в електронному варіанті. Кабінет інформатики оснащений 10 робочими місцями, що відповідають санітарним вимогам та вимогам охорони праці. Кабінет має локальну мережу, через яку  учні можуть користуватись інтернетом.   Кабінет фізики оснащений приладами які морально застарілі, але дають можливість виконати практичну частину програмних вимог.

   З метою визначення рівня навченості учнів у 8-11 класах проведено контрольні тестування. Вони показали наступні результати:

Клас

К-сть учнів

Високий рівень

Середній рівень

Достатній рівень

Низький рівень

Середній бал

8

9

0 %

44,4%

44,4%

11,1%

6

9

17

5,9%

76,5%

17,6%

0%

7,47

10

22

22,7

50%

23,3%

0%

7,9

11

27

7,4%

74,1%

18,5%

0%

7,59

Порівняємо середній бал за тестування з середнім балом останнього тематичного оцінювання

Клас

Бал тестування

Бал атестації

Різниця

8

6

7,77

-1,77

9

7,47

6,35

1.12

10

7,9

8.4

-0.5

11

7,59

8,11

-0.52

     В школі ведеться позакласна робота з інформатики. Діє інтернет гурток за програмою «Мова розмітки гіпертексту НТМL» (укладач Лисенко Т.І. «Програми факультативів, спецкурсів, пропедевтичних курсів, гуртків» видавництво «Прем’єр» Запоріжжя 2003р.). Гурток відвідують 15 учнів школи 7-11 класів.  Основною метою є ознайомлення учнів з поняттям гіпертексту та з основами розмітки гіпертексту  НТМL; сформувати знання, уміння та навички, необхідні для створення веб-сторінок; познайомити із засобами розроблення веб – документів; сформувати уявлення про особливості веб-простору мережі інтернет. Основними завданнями, що вирішуються на заняттях гуртка є наступні:  ознайомлення з теговою моделлю мови НТМL, основними тегами, їх класифікацією; вироблення практичних навичок розробки веб-сторінок; використання автоматизованих засобів розроблення веб-документів.

    В старшій школі для учнів 11 класу, підгрупа природничо-математичного профілю введено за рахунок варіативної складової спецкурс «Основи програмування в середовищі Паскаль».

  Високий рівень успішності, наявність спецкурсів та позаурочної роботи, вилилось у те, що учні школи добре проявили себе на ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади  з  інформатики, посівши два перших місця (Н__ Ю., Б__ О.)  одне друге місце (М___ І.) і одне третє місце (В________ В.).

     На уроках фізики Олександр Юрійович практикує використання «живих» демонстрацій, флеш-анімацій, відеороликів, кліпів, кінофрагментів, цікавих дослідів в інтернеті.  Вдало використовують можливості мультимедійної системи при демонстрації віртуальних лабораторних робіт.  Для оперативної та об’єктивної  оцінки знань часто використовує  тестування, диктанти, самостійні роботи за індивідуальними картками.  На уроці переважають наступні прийоми організації  навчальної діяльності:

  • ·         Творчо-пошукові (як на уроці так і завдання додому)

Наприклад: який резистор найбільше грітиметься в комбінованому сполученні;   як використати напівпровідниковий діод для керування роботою двох лампочок по двох провідній лінії;   побудувати схему керування лампочкою  в довгому темному коридорі з двох точок (на вході і виході);  як використати залежність опору металу від температури? І подібні.

  • ·         Робота за індивідуальними завданнями на картках.
  • ·           Створення проблемних ситуацій.

Наприклад:Як на віддалі виявити літак? Як літак може стати невидимим локатору? Чому металева пластина тоне, а коробочка виготовлена з неї плаває? Чому картоплина плаває на межі поділу розчину солі і прісної води (демонструється)?

  • ·         Практичні завдання на складання електричних кіл по заданій схемі на демонстраційному столі.
  • ·         Самостійний пошук інформації для повідомлень і рефератів.
  • ·         Метод «чорного ящика».
  • ·         Бесіда , елементи лекції.

При цьому основними типами уроку є:

 Комбінований (майже 90 %).
Лабораторна робота.
Урок застосування знань.
Урок вивчення нового матеріалу.
 Урок контролю знань.

 З метою визначення рівня навченості учнів у 8-11 класах проведено контрольні зрізи і аналіз успішності за І семестр з фізики. Вони показали наступні результати:

Клас

К-сть учнів

Високий рівень

Середній рівень

Достатній рівень

Низький рівень

Середній бал

7

14

0%

71,4%

28,6%

0%

6,9

8

9

0 %

44,4%

33,3%

22,2%

5,3

9

17

0%

64,7 %

29,4%

5,9%

6,7

11

27

3,7%

66,7%

25,9%

3,7%

7

  Що стосується результатів участі учнів у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з фізики, то учениця 8 класу С___ Ольга посіла призове ІІІ місце.

Вчитель є постійним учасником Ярмарки педагогічних ідей. Є автором методичного посібника для вчителів. Бере активну участь в методичній роботі школи.

Виходячи з вище сказаного,

 Н А К А З У Ю :

1. Схвалити систему роботи вчителя фізики, інформатики, креслення М____ О.Ю. по використанню інформаційно-комунікативних технологій.

   2.  Поширити досвід роботи М___________ О.Ю. серед вчителів школи.

                                              2011-2012 н.р.         Т_______ Г.С.

  3.  Оголосити М_______ О.Ю. подяку за плідну, багату педагогічними знахідками  працю, порушити клопотання про нагородження знаком «Відмінник освіти України»

4.  Контроль за виконанням наказу покласти на Т_______ Г.С. заступника директора з навчально-виховної роботи. 

Директор школи:                                        Болотнюк Є.О.                                

Категорія: Мої статті | Додав: Адмін (31.10.2012)
Переглядів: 4426 | Теги: методика, наказ, вчитель фізики, інформатика, система роботи | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: