Головна » Статті » Мої статті

Про результати вивчення стану викладання фізики

НАКАЗ

від 01 березня 2011 року                                                                                                № 18

 

Про результати вивчення

стану викладання фізики

 

   Згідно з річним планом роботи школи, планом внутрішкільного контролю за діяльністю вчителів та рівнем знань, умінь і навичок учнів та на виконання наказу по школі від 04 січня 2011р. №3 протягом січня вивчався стан викладання фізики, а також рівень знань учнів 7-11 класів із цієї  дисципліни.

   Контроль передбачав вивчення і узагальнення системи роботи вчителів фізики та здійснювався за такими напрямками:

·         Дотримання інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення фізики у школі ІІ-ІІІ ступенів.

·         Наявність та якість поурочних  і календарно-тематичного планів.

·         Методологічний та науково-теоретичний рівень викладання предмета.

·         Дотримання критеріїв оцінювання та обліку навчальних досягнень учнів.

·         Використання наочності й сучасних технологій при організації навчально-виховного процесу.

·         Матеріальний стан кабінету фізики. Виконання лабораторних робіт.

·         Стан успішності та якість знань учнів.

·         Позакласна  та позашкільна робота з предмета.

Для реалізації такого плану адміністрація школи відвідала 15 уроків  , вивчила  документацію (календарно-тематичні плани, класні журнали), перевірила учнівські зошити, проведено контрольні зрізи з фізики у 8- 11 класах,  огляд навчального кабінету, аналіз результативності роботи вчителів за останні роки. Завдяки цьому отримана необхідна інформація про систему роботи вчителів та організацію ним навчально-виховного процесу. 

  Вивчення документації показало, що планування здійснюється відповідно до державних програм і рекомендацій РОІППО.  Записи в журналах ведуться задовільно, зміст уроків відповідає вимогам ведення документації з фізики, календарним та поурочним планам.  Проте є зауваження, зокрема:

·         Записи в графі Домашні завдання слід конкретизувати. ( наявний запис :»Вч. Сила тертя, коефіцієнт тертя»; рекомендований запис: «Вивчити конспектом (&7 підручника) Сила тертя, коефіцієнт тертя  . Відповісти на запитання,,,, Виконати ,,,,,»

    Учитель фізики М_______ О.Ю. (вища категорія, старший вчитель), відвідані уроки показали, що вчитель професійно і методично грамотно, досконало володіє програмовим матеріалом, уміє дохідливо його пояснити дотримуючись науковості, добре продумує структуру уроку.

 Пояснення супроводжується демонстраціями та практичними вправами  за допомогою заздалегідь підготовлених приладів та обладнання, що сприяє   успішному засвоєнню навчального матеріалу.

На уроках використовує різні форми і методи роботи , велику увагу приділяє самостійній роботі учнів, диференційованому підходу до навчання. Вчитель практикує використання «живих» демонстрацій, флеш-анімацій, відеороликів, кліпів, кінофрагментів, цікавих дослідів в інтернеті.  Вдало використовують можливості мультимедійної системи при демонстрації віртуальних лабораторних робіт.  Для оперативної та об’єктивної  оцінки знань часто використовує  тестування, диктанти, самостійні роботи за індивідуальними картками На уроці переважають наступні прийоми організації  навчальної діяльності:

·         Творчо-пошукові (як на уроці так і завдання додому)

Наприклад: який резистор найбільше грітиметься в комбінованому сполученні;   як використати напівпровідниковий діод для керування роботою двох лампочок по двох провідній лінії;   побудувати схему керування лампочкою  в довгому темному коридорі з двох точок (на вході і виході);  як використати залежність опору металу від температури? І подібні.

·         Робота за індивідуальними завданнями на картках.

·         Створення проблемних ситуацій.

Наприклад:Як на віддалі виявити літак? Як літак може стати невидимим локатору? Чому металева пластина тоне, а коробочка виготовлена з неї плаває? Чому картоплина плаває на межі поділу розчину солі і прісної води (демонструється)?

·         Практичні завдання на складання електричних кіл по заданій схемі на демонстраційному столі.

·         Самостійний пошук інформації для повідомлень і рефератів.

·         Метод «чорного ящика».

·         Бесіда , елементи лекції.

При цьому основними типами уроку є:

·         Комбінований (майже 90 %).

·         Лабораторна робота.

·         Урок застосування знань.

·         Урок вивчення нового матеріалу.

·         Урок контролю знань.

   Звичайно не всі уроки вчителя є ідеальними, є ряд зауважень , що стосуються пошуку найбільш раціонального використання часу на уроці, забезпечення учнів необхідним обладнанням. Проте більшість уроків справляють приємне враження , а головне є ефективними.

    Вчитель працює над проблемною темою «Використання комп’ютерної техніки для викладання загальноосвітніх дисциплін». Працює у шкільному МО вчителів природничо-математичного циклу, районному МО вчителів інформатики та фізики. Є членом журі ІІ етапу всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

    У школі обладнано кабінет фізики. Кабінет в цілому відповідає вимогам нормативних актів і методичним рекомендаціям. Після усунення ряду зауважень планується паспортизація кабінету. В кабінеті накопичено багато дидактичного матеріалу, наборів різних варіантів контрольних та самостійних робіт, тестів. Кабінет фізики оснащений приладами які морально застарілі, але дають можливість виконати практичну частину програмних вимог. Кабінет в основному відповідає вимогам санітарно-гігієнічних правил, нормам охорони праці та пожежної безпеки. Проблемою є зношеність  обладнання і приладів, недостатня їх кількість для проведення лабораторних робіт на кожному учнівському столі. В кабінеті проведено косметичний ремонт, замінено покриття підлоги, вставлені нові вікна, нові учнівські столи.

З метою визначення рівня навченості учнів у 8-11 класах проведено контрольні зрізи і аналіз успішності за І семестр.. Вони показали наступні результати:

Клас

К-сть учнів

Високий рівень

Середній рівень

Достатній рівень

Низький рівень

Середній бал

7

14

0%

71,4%

28,6%

0%

6,9

8

9

0 %

44,4%

33,3%

22,2%

5,3

9

17

0%

64,7 %

29,4%

5,9%

6,7

11

27

3,7%

66,7%

25,9%

3,7%

7

 

 

. В школі не працюють гуртки фізико-технічного спрямування.

   В старшій школі у підгрупах  природничо-математичного профілю та універсального профілю  за рахунок варіативної складової виділено додаткові години на вивчення фізики.

  Що стосується результатів участі учнів у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з фізики, то лише учениця 8 класу Стернійчук Ольга посіла призове ІІІ місце.

  

На основі вище сказаного,

НАКАЗУЮ:

  1. Адміністрації школи узагальнити й систематизувати отримані при перевірці дані для подальшого врахування при плануванні та організації навчально-виховного процесу.

1.1.Вивчити питання про можливість і доцільність організації роботи гуртка технічного спрямування. До 01.09.2011р.

1.2.Сприяти забезпеченню кабінету фізики необхідним обладнанням та приладами.     Постійно.

  1. Керівнику методичного об’єднання вчителів природничого циклу Ш_______ Л.М.:

2.1.Проаналізувати результати моніторингу рівня навчальних досягнень учнів з фізики та розглянути питання про покращення роботи зі здібними учнями при вивченні фізики  на  засіданні МО.

  1. Вчителю фізики М_______ О.Ю.:

3.1.Чітко дотримуватись чинних вимог до ведення класних журналів.

3.2.Підготувати матеріали з досвіду роботи по використанню інноваційних технологій.

3.3.Залучати учнів до участі в конкурсах, турнірах і ін.., які проводяться в районі, області, країні, втому числі через мережу інтернет.

3.4.Продовжити пошук способів найбільш раціонального використання часу на уроці.

                                                                                     Постійно.

3.5.Завершити підготовку кабінет у фізики до паспортизації.

                                                                                       до 01.09.11р.

 

  1. Контроль за виконанням наказу покласти на Т______ Г.С.

 

Директор школи:                                Болотнюк Є.О.

 

З наказом ознайомлено:                                           Т______ Г.С.

                                                                                    М_______ О.Ю.

Категорія: Мої статті | Додав: Адмін (07.12.2012)
Переглядів: 5419 | Коментарі: 5 | Теги: фізика, стан викладання, наказ по школі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: