Грем’яцька ЗОШ І-ІІІ ступенів   ЗАТВЕРДЖУЮ
 Директор школи
Острозької районної ради _____________________
Наказ від «03» вересня 2012 р. № 105


Інструкція охорони праці № 2.1

для директора 


1.                  Загальні положення

1.1. Інструкція з безпеки життєдіяльності для директора встановлює вимоги щодо безпеки діяльності директора відповідно до учасників навчально-виховного процесу.

1.2. Вимоги інструкції є обовۥязковими для виконання директором відповідно до Закону України «Про охорону праці» і Кодексу законів України про працю.

1.3. Директор організовує та створює здорові та безпечні умови навчання, здійснює оперативний контроль за станом охорони праці в навчальному закладі.

1.4. Перед призначенням на роботу та один раз на рік директор  проходить медичний огляд, навчання з електробезпеки;  один раз на три роки проходить  навчання з питань охорони праці (безпеки життєдіяльності) з наступною перевіркою знань.

1.5. Директор повинен знати правила пожежної безпеки і вміти користуватися первинними засобами пожеже гасіння (вогнегасниками).

1.6. Директор повинен мати навички надання першої (долікарської) допомоги. У разі нещасного випадку або захворювання педпрацівника чи учня необхідно викликати медпрацівника.

1.7. При виявленні несправності обладнання, устаткування, пристроїв директор вживає заходів по їх усуненню.

1.8. Директору не дозволяється приносити  в навчальний заклад речі, які не використовуються під навчально-виховного процесу: предмети, що колються, ріжуться, аерозольні балончики з різними наповнювачами, вибухонебезпечні предмети, різко пахнучі парфуми, хімічні речовини тощо.

 

2.                  Вимоги безпеки праці перед початком роботи

Директор:

2.1. Оглядає кабінети, приміщення з метою перевірки санітарного стану, безпечності робочих місць, справності пристосувань та інструментів. У разі виявлення недоліків приймає заходи для їх усунення  та  створення здорових і безпечних умов праці та навчання. Якщо недоліки не можуть бути усунені негайно, робить запис у журналі адміністративно-громадського контролю.

2.2. Контролює проведення у встановлені терміни повторного інструктажу з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу із реєстрацією в журналі.

2.3. Контролює  дотримання учнями правил та інструкцій з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час проведення навчально-виховного процесу.

2.4. Бере участь у  розробці заходів з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

2.5. Здійснює оперативний контроль за станом охорони праці в навчальному закладі.

2.6. Контролює проходження учнями медичних оглядів.

 

3.                  Вимоги безпеки під час роботи

Директор:

3.1. Контролює виконання законодавчих, нормативних актів, наказів, рішень, розпоряджень, інструктивних матеріалів з питань охорони праці Міністерства освіти і науки України, місцевих органів управління освітою, виконання заходів з охорони праці колективного договору (угоди), приписів органів державного нагляду за охороною праці, пропозицій профспілкового комітету;

3.2. Організовує профілактичну роботу щодо попередження травматизму і зниження захворюваності серед учасників навчально-виховного процесу;

3.3. Контролює забезпечення учасників навчально-виховного процесу спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту згідно нормативних документів;

3.4. Організує виконання організаційно-технічних заходів упровадження державної системи стандартів безпеки праці, проведення атестації робочих місць за умовами праці;

3.5. Створює умови праці та навчання за результатами попередніх та періодичних медичних оглядів учасників навчально-виховного процесу школи;

3.6. Організовує і контролює виконання завідувачами кабінетів, класними керівниками, вчителями тощо заходів щодо створення здорових і безпечних умов навчально-виховного процесу;

3.7. Забезпечує впровадження відповідних вимог державних і галузевих нормативних документів з питань охорони праці у навчально-виховний процес; контролює проведення паспортизації навчальних кабінетів , майстерень, спортзалу;

3.8. Здійснює контроль за безпекою навчального обладнання, приладів, хімреактивів, навчально-наочних посібників тощо, що використовуються під час навчально-виховного процесу відповідно до чинних типових переліків і норм;

3.9. Контролює проведення інструктажів з питань охорони праці учасників навчально-виховного процесу та інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів та вихованців;

3.10. Контролює дотримання працівниками посадових інструкцій у частині забезпечення охорони праці;

3.11. Бере участь в організації та проведення адміністративно-громадського контролю за станом охорони праці;

3.12. Контролює виконання  і  дотримання  норм пожежної безпеки педпрацівниками й учнями.

 

4.                  Вимоги безпеки після закінчення роботи

Директор:

4.1. Перевіряє санітарний стан приміщень школи;

4.2. Оглядає кабінети, приміщення з метою перевірки безпечного стану робочих місць.

4.3. Вживає заходів щодо припинення доступу вчителів й учнів у небезпечне місце та негайно повідомляє директора, якщо стан робочого місця або обладнання становить загрозу життю та здоров’ю будь-якого учасника навчально-виховного процесу;

4.4. Залишає свій кабінет у належному  санітарному стані;

4.5. При виході з кабінету перевіряє, чи вимкнені електроприлади, світло, чи зачинені вікна;

4.6. Замикає  приміщення кабінету на ключ.

 

5.                  Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

5.1. У разі будь-якої аварійної ситуації заступник директорв першу чергу забезпечує бе зпеку учасників навчально-виховного процесу.

5.2. Види можливих аварійних ситуацій:

·  несправність захисної системи, коротке замикання електромережі, електричних приладів, перевантаження електричної системи кабінету, вигорянні ізоляції, різке, непередбачене падіння напруги у мережі кабінету;

·  виникнення джерела вогню із-за порушень пожежної безпеки;

·  отримання травми одним із учасників навчально-виховного процесу.

5.3. Дії директор при можливих аварійних ситуаціях:

·  При порушенні електропроводки:

в установці – відключає джерело живлення;

в кабінеті –відключає електроживлення кабінету  в   електричному розподільному щитку.

·  При виникненні джерела вогню – використовує засоби пожежогасіння.

·  При зміні напруги – відключає прилад від електромережі.

·  При виникненні небезпеки для життя та здоров’я проводить евакуацію учасників навчально-виховного процесу згідно з планом евакуації із будівлі.

·  У разі нещасного випадку проводить огляд потерпілого та надає першу долікарську допомогу.

·  У разі необхідності викликає швидку медичну допомогу.

5.5.Роботу у аварійних випадках або роботу по усуненню наслідків аварії дозволяється виконувати не менше ніж двом особам з кваліфікаційною групою з електробезпеки не нижче 3.

5.6. Роботи в аварійних ситуаціях повинні виконуватись із дотриманням усіх технічних заходів, що забезпечують безпеку їх виконання, з наступним оформленням запису у відповідному журналі. 

5.7. Директор вживає заходів для збереження життя і здоров’я учнів, працівників закладу освіти та власного життя у разі виникнення аварійних ситуацій і не становить власними діями загрозу життя і безпеки людей.

5.8.Слід пам’ятати, телефони екстрених служб :

101 – пожежна служба

102 – міліція

103 – швидка допомога

104 – служба газу

 

Розробив:

Спеціаліст служби охорони праці ______________________

Погоджено:

Голова профкому: ________________________________

                              (підпис) (прізвище, ім'я, по батькові)      

                                    «_____»            ___________ ________ р.

З інструкцією ознайомлений:          

                             _________________________________

                               (підпис) (прізвище, ім'я, по батькові)

                                 «_____»    _______________ ________ р.