Розділ ІІІ.

Учасники навчально-виховного процесу.

3.1. Учасниками навчально- виховного процесу у Грем’яцькій загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів є:

·   учні;

·   адміністрація школи;
 
·   педагогічні працівники;

·   психолог, бібліотекар, соціальний педагог, інші спеціалісти;

·   батьки або особи, які їх заміняють.

3.2. Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначається чинним законодавством та цим статутом.

3.3. Учні мають право:

·   на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

·   на користування навчально- виробничою практикою, науковою, матеріально - технічною, культурно – спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою школи;

·   на  доступ до інформації усіх галузей знань; брати участь у різних  видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, тощо;

·   брати участь у роботі органів громадського  самоврядування школи;

·   брати участь у добровільних  самодіяльних обєднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

·   на захист від будь – яких форм експлуатації, психологічного і фізичного насильства, що порушують права або принижують їх  честь, гідність;

·   на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

3.4. Учні зобов’язані:

·   оволодіти знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

·   дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;

·   бережливо ставитися до державного, громадського та особистого майна;

·  дотримуватися законодавства, моральних етичних норм;

·   брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

·   дотримуватися правил особистої гігієни;

3.5. Педагогічними працівниками школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають  відповідну  педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я , який дозволяє  виконувати  професійні обов’язки.

3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та обслуговуючого персоналу  й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України „Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.

3.7. Педагогічні працівники мають право на:

·   захист професійної честі, гідності;

·   самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоровя учнів; участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

·   проведення в установленому порядку науково-дослідницької,  експериментальної, пошукової роботи;

·   виявлення педагогічної ініціативи;

·   позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

·   участь в роботі громадського самоврядування школи;

·   підвищення кваліфікації, перепідготовку;

·   отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку, визначеному законодавством;

<!--[if !supportLists]-->·   <!--[endif]-->на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.

   Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених  законодавством України. 

3.8. Педагогічні працівники зобовязані:

·   забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обовязкових державних вимог;

·   сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереження їхнього здоровя, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

·   сприяти зростанню іміджу школи;

·   настановленнями і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

·   виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

·   готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

·   дотримуватись педагогічної етики. Моралі, поважати гідність учнів;

·   захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам, постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

·   виконувати статут школи, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

·   виконувати накази і розпорядження керівника школи, органів управління освітою;

·   брати участь у роботі педагогічної ради.

3.9. У школі обовязково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило один раз на пять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

3.10. Педагогічні працівники, які  систематично порушують статут, правила  внутрішнього розпорядку школи, не виконують посадових обов’язків. Умови  колективного договору (контракту) або за результатами  атестації не відповідають  займаній посаді , звільняються  з роботи відповідно  до чинного законодавства.

3.11. Батьки та особи , які їх заміняють мають право:

·   обирати і бути обраним до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

·   звертатися до органів  управління освітою, керівника школи і органів громадського  самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

·   брати участь  у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально- виховного процесу та зміцненні матеріально- технічної бази школи;

·   на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування школи та у відповідних державних , судових органах.

3.12. Батьки та особи, які їх заміняють, несуть відповідальність за здобуття дітьми  повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

·   забезпечувати умови для дитиною повної загальної середньої освіти за будь - якою формою навчання;

·   постійно дбати про фізичне здоровя, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

·   поважати гідність  дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, держави та рідної мови, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

·   <виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

3.13. Представники громадськості мають право:

·   обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування школи;

·   керувати учнівськими обєднаннями  за інтересами і гуртками, секціями;

·   сприяти покращенню матеріально - технічної бази, фінансовому забезпечуванню школи;

·   проводити консультації для педагогічних працівників;

·   брати участь в організації навчально- виховного процесу.

3.14. Представники громадськості зобов’язані:

дотримуватися статуту школи, виконувати накази та розпорядження керівника школи, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психологічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю , наркотиків тютюну тощо.

3.15.  Права та обов’язки обслуговуючого персоналу регулюються трудовим законодавством, статутом та правилами внутрішнього розпорядку школи.

Розділ ІV.

Управління школою.

4.1 Управління школою здійснюється відділом освіти Острозької держадміністрації.

    Безпосереднє керівництво школою здійснює директор. Директором може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту  на рівні спеціаліста або магістра , стаж педагогічної роботи не менше як 3 роки.

   Директор школи  призначається на посаду  органом управління освітою за попереднім погодженням з місцевими органами  державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

   Призначення та звільнення заступника директора з посади здійснюється відділом освіти Острозької райдержадміністрації, за поданням директора.
 
4.2. Вищим органом громадського самоврядування  школи є  загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів обираються від таких трьох категорій:

·   Працівників школи – зборами трудового колективу;

·   Учнів школи - класними зборами;

·   Батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами;

Кожна категорія обирають однакову кількість делегатів. Визначається  така кількість делегатів: від працівників закладу – 50% , учнів – 10%, батьків і представників громадськості -  40%.

  Змагальні збори правомочні, якщо у їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Право скликати збори мають : голова ради школи. Учасники зборів, якщо за це  висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор школи, засновник.

Загальні збори:

·   обирають раду школи, встановлюють термін їх повноважень;

·   заслуховують питання навчально- виховної , методичної і фінансово - господарської діяльності школи;

·   затверджують основні напрями вдосконалення навчально- виховного процесу,  розглядають інші важливі напрями діяльності школи;

·   приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.3. У період між загальним зборами діє рада школи:

4.3.1. Метою діяльності ради школи  є :

·   сприяння демократизації і гуманізації навчально- виховного  процесу;

·   обєднання  зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку школи та удосконалення навчально – виховного процесу;

·   формування позитивного іміджу та демократичного стилю;

·  розширення колегіальних форм управління школою;

·   підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально- виховного процесу;

4.3.2. Основними завданнями є :

·  підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

·  визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку школи та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально – виховного процесу;

·  формування навичок здорового способу життя;

·  створення належного педагогічного клімату в школі;

·  сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

·  підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи вчителів;

·  сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

·  підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

·  стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей.

<1>  <2>  <3>  <4>